-
Hoe stimuleer je spel bij kinderen met autisme?: Leerkriebels
Jonge kinderen leren tijdens het spelen. Maar wat als een kind autisme heeft en deze ontwikkeling anders verloopt? Hoe kan je het spel dan goed begeleiden?
Om het spel van kinderen met autisme te stimuleren is het belangrijk dat je leert aan te …
ArtikelNieuw -
Anderstalige ouders: Sidekick Solutions
'Ik ervaar een drempel naar anderstalige ouders van mijn leerlingen. Hoe kan ik de kloof dichten zonder opdringerig te zijn?'
Lees het antwoord in het artikel.
ArtikelNieuw -
Taalstimulering Nederlands buiten de school: Inspiratiegids
Kinderen en jongeren die hun Nederlands versterken buiten de school, vergroten hun kansen in de maatschappij. In opvang en activiteiten in de vrije tijd kunnen we het ontspannende en creatieve potentieel van taal inzetten. Door het Nederlands in …
ArtikelNieuw -
Zoek de schaduw bij de afbeelding
Zoek de schaduw bij elke afbeelding. Het woord wordt voorgelezen.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
ASS en overprikkeling in de kleuterklas: Help in 3 stappen
Heb je een kleuter met een autismespectrumstoornis in de klas? Dan is het belangrijk dat je zoekt naar manieren waarop hij of zij zich kan ont-prikkelen. Maar natuurlijk ook hoe je de prikkels in een kleutergroep kunt voorkomen en verminderen. …
ArtikelNieuw -
Leer oudere kleuters zelf verhalen bouwen: Negen onderzoeksgebaseerde tips
Interactief voorlezen is en blijft met voorsprong de belangrijkste taalstimulerende activiteit in de kleuterklas. Oudere kleuters hoeven echter niet alleen naar verhalen te luisteren, maar kunnen ook al zelf verhalen leren bouwen. Ongetwijfeld …
ArtikelGOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Blij, bang, boos, verdrietig
Welke foto hoort bij welk gevoel?
Wie is triestig? En wie is boos?Interactieve oefening -
Verkeersborden: Quiz
Via deze quiz wordt er geoefend rond de verschillende soorten verkeersborden en de betekenis van een aantal verkeersborden.
Interactieve oefening (5)Leerkracht, ICT-coördinator -
Vingers: Woordenschat
Verbind de woorden met de juiste vingers.
Interactieve oefening -
Delen van het gezicht
Verbind de afbeeldingen met de juiste plaatsen op het gezicht.
Interactieve oefening -
Fruit schaduwfiguren
Welke schaduwfiguur hoort bij welke afbeelding?
Klik op de twee bij elkaar horende prenten.Interactieve oefening -
Lente schaduwfiguurtjes
Welke schaduwfiguur hoort bij welke afbeelding?
Klik op de twee bij elkaar horende prenten.Interactieve oefening