-
Vierhoeken correct benoemen: Schema
Dit schema helpt leerlingen om de juiste naam (parallellogram, rechthoek, ruit, vierkant of trapezium) van een vierhoek te vinden.
Bron: Vierhoeken correct benoemen : Stappenplan door Annelies Lannoo
Beeld (6)Leerkracht -
Getallenlijn tot en met 100
Een getallenlijn tot en met 100. Dit kan een plaatsje krijgen aan de klaswand of gebruikt worden als individuele ondersteuning.
Beeld (6)Leerkracht -
Onthoudkaart voor transformaties
Dit is een onthoudkader voor transformaties. Leerlingen zien het verschil tussen:
- verplaatsen,
- draaien,
- spiegelen,
- vormpatronen.
Beeld (9)Leerkracht -
Splitsen tot 10: Regenboog
Hulpmiddel om te de splitsingen tot tien aan te leren.
Beeld (9)GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Analoge klok: Hulpkaart
Een stappenplan om de analoge klok te lezen tot op één minuut nauwkeurig.
Beeld (65)GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Digitale klok: Hulpkaart
Een stappenplan om de digitale klok te lezen tot op één minuut nauwkeurig.
Beeld (55)GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Samen 10: Poster
Poster om op te hangen in de klas.
De kinderen vinden hierop de verschillende manieren om het getal 10 te maken.Beeld (6)Student (lerarenopleiding) -
Deelballon: Hulpmiddel bij cijferend delen
Welke stappen moet je nu ook alweer uitvoeren bij een staartdeling? En in welke volgorde?
Dit ballonmannetje vormt een geheugensteuntje hierbij.Eerst moeten ze delen (de ogen), daarna moeten ze de uitkomst terug vermenigvuldigen (de neus), ze …
Beeld (26)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Positieschema voor geldrekenen
Hulpmiddel voor geldrekenen, waarbij de euro's en de eurocenten gekoppeld worden aan T en E.
Beeld (59)Leerkracht -
Vertelkiosk: Digitale kamishibai
Op de digitale vertelkiosk zijn er 98 verhalen te zien en dit in 21 verschillende talen. Via de touchscreen kunnen kinderen op een snelle en eenvoudige manier een verhaal in een taal naar keuze kiezen.
- doel is waardering van de …
Fysiek materiaal (3) -
Matatalab: Coderen en programmeren voor kleuter en lager onderwijs
Matatalab is een educatief codeerspel geschikt voor kinderen van 4 - 9 jaar. Dit spel stimuleert de cognitieve vaardigheden, de creativiteit en fantasie en leert kinderen de eerste stappen van coderen en programmeren. Er wordt geen pc of tablet …
Fysiek materiaal -
Kloklezen: Wandplaat voor en over
Deze wandplaat kan een hulp zijn bij het analoog kloklezen. Je ziet er de aanduidingen van voor en over.
Beeld (28)Student (lerarenopleiding)