-
Coding Park: Leren programmeren
Coding Park is een codeerplatform waarop leerlingen leren coderen en computationeel denken. Daarbij wordt gebruik gemaakt van visuele blokken of Python. Je kan meteen aan de slag in de gratis programmeeromgeving. Als je als ouder of leerkracht de …
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
Gogu Education: Werkblaadjes downloaden
Op deze website kan je heel wat werkblaadjes downloaden.
Een greep uit het aanbod:
- voorwerpen tellen;
- voorwerpen verbinden met de juiste schaduw;
- een monster tekenen;
- doolhoven;
- getallen schrijven;
- optellen en aftrekken tot 10;
- optellen en …
WebsiteLeerkracht, ICT-coördinator -
Shapegrams: Digitale tekeningen maken
Je oefent met Shapegrams het digitaal tekenen en ontwerpen. Elk Shapegramdocument bevat een zelfstudievideo, ontwerphints, een afbeelding om na te maken, ruimte om te tekenen en een extra uitdaging.
Je oefent heel wat technische vaardigheden …
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Fractio Quest: Breuken leren in een tweede taal
Binnen het Erasmus+ project 'gamifying CLIL within mathematics' werd een set van digitaal game-based materiaal ontwikkeld om het onderwijs en leren van breuken in een tweede taal te ondersteunen en stimuleren.
De hoofdfocus ligt op de gratis app …
App of softwareLeerkracht -
CodeSpark Academy: Coding app voor kinderen
Bij CodeSpark Academy leren leerlingen spelenderwijs programmeren en logisch nadenken. Je krijgt mogelijkheden om te werken aan computationeel denken via spelletjes om het logisch denken te bevorderen.
App of software (6)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Slide to the top: Breuken, kommagetallen en procenten rangschikken
Rangschik breuken, kommagetallen en procenten van klein naar groot.
Je kan kiezen uit drie spelletjes:
- breuken rangschikken,
- breuken en kommagetallen rangschikken,
- breuken, kommagetallen en procenten rangschikken.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Fraction Fling: Taartvoorstelling koppelen aan de juiste breuk
Bovenaan staat een taartvoorstelling. Schiet met de katapult naar de bijhorende breuk.
Voor het spel start kan je kiezen of je met breuken kleiner of groter dan een geheel wil oefenen.
Interactieve oefening (7)Leerkracht, ICT-coördinator -
Math man: Hoofdrekenen tot 100
Speel Pacman en oefen zo het hoofdrekenen tot 100. Beweeg door het doolhof en loop eerst naar een vraagteken. Je krijgt dan een oefening. Vang vervolgens het spookje met het juiste antwoord.
Speel je dit spel op je computer, dan hoef je niet aan …
Interactieve oefening (3)Leerkracht, ICT-coördinator -
Number patterns: Getallenreeksen tot 100 aanvullen
Vul de ontbrekende getallen aan in een getallenreeks. Bij het oefenspel heb je onbeperkt tijd. Bij het racespel moet je de reeks afgewerkt hebben, binnen een bepaalde tijd.
Speel je dit spel op je computer, dan hoef je niet aan te melden. Speel je …
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Clear it: Optellen tot 20
Bovenaan zie je welk getal je moet maken. Klik de getallen in het rooster aan tot je het gevraagde getal hebt. Hierdoor oefen je het optellen tot 20.
Speel je dit spel op je computer, dan hoef je niet aan te melden. Speel je het spel op een mobiel …
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Number race: Even en oneven getallen
Voor het spel start kan je kiezen uit vier verschillende spelletjes:
- even getallen aanduiden,
- oneven getallen aanduiden,
- getallen kleiner dan een bepaald getal aanduiden,
- getallen groter dan een bepaald getal aanduiden.
Tijdens het spel …
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Math lines: Aanvullen tot een bepaald getal
Voor het spel start, kies je tot welk getal je wil aanvullen. Je kan een getal kiezen van 5 tot en met 12.
Tijdens het spel is het de bedoeling dat je het balletje met het getal wegschiet naar een getal dat samen de gevraagde hoeveelheid geeft. …
Interactieve oefening (4)Leerkracht, ICT-coördinator