-
Tellen met multitouch
Tel door het scherm aan te raken, versleep de elementen. Je kan je touchscreen met meerdere vingers tegelijkertijd aanraken.
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Tel de vingers
Sommen oplossen door middel van het tellen van de vingers van twee handen.
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Geld tellen: Eén euromunten
Vul het spaarvarken. Sleep elke één euro in de gleuf van het spaarvarken en tel tot 10 euro.
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Moev Apotheose: Opleidings- en inspiratiedag in HOGENT
De Moev Apotheose is een jaarlijkse opleidings- en inspiratiedag voor leerkrachten LO en vakleerkrachten.
De Apotheose is hét moment om jouw praktische kennis op te frissen, te ervaren hoe andere scholen aan de slag gaan rond beweging en …Nascholing of activiteitNieuw -
Met aandacht lesgeven, dat wil jij toch ook?
Het artikel is bedoeld om leerkrachten te helpen om met aandacht les te geven, zodat ze in verbinding blijven met zichzelf en hun klas. Het artikel helpt hen hun luister- en communicatieve vaardigheden te verbeteren door mindfulness en …
tot
Nascholing of activiteitNieuw -
Breed mentorschap: Masterclass
Het is nog altijd brandend actueel: de job van leraar moet aantrekkelijker gemaakt worden. Levenslang leren, het loopbaandebat ... zijn hot items. We zien dat eenmaal de lerarenopleiding is afgerond er nog veel startende leraren afhaken. Daarom is …
, ,
Nascholing of activiteitNieuw -
Kleur het paasei: ZIM
Een oefening waarbij verschillende gebruikers samen het paasei inkleuren. Zo verkrijg je digitaal toch samen één resultaat.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Puzzelmaker: ZIM
Voeg een afbeelding toe en verdeel het in rijen en kolommen. Zo ontwerp je snel je eigen thematische puzzels. Je lost je puzzel op door de puzzelstukken naar hun juiste plaats te slepen.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Zoek de schaduw bij de afbeelding
Zoek de schaduw bij elke afbeelding. Het woord wordt voorgelezen.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Stimu-Leren: Een andere kijk op leervaardigheden in de klas
Welke onderliggende vaardigheden zijn nodig om te kunnen leren op school?
Wat heeft een kinderbrein daarvoor nodig?
Wat als het mis loopt?
Leerlingen hebben soms moeite op school om tot leren te komen. Als professional vinden we niet altijd meteen …, , , , ,
Nascholing of activiteitNieuw -
Teamgericht traject op maat: IJsbergdidactiek duurzaam implementeren in het kleuteronderwijs
Wil je met je kleuterteam starten met ijsbergrekenen en deze didactiek concreet, duurzaam en kwaliteitsvol implementeren?
Dit begeleidingstraject laat leerkrachten kennismaken met de algemene principes van de ijsbergdidactiek in de kleuterklas …
tot
Nascholing of activiteitNieuw -
Teamgericht traject: de Kleutertool
Inhoud
Scholen die binnen de ijsbergdidactiek systematisch werk maken van aanbod, opvolging en bijsturing in het wiskundeonderwijs behalen doorgaans betere resultaten. In dit traject ga je met je team bekijken hoe je dit binnen jouw specifieke …tot
Nascholing of activiteitNieuw