-
Bijen en kruiden: Kruiswoordraadsel
Los een kruiswoordraadsel op over bijen en kruiden.
Interactieve oefeningAndere functie -
Biodiversiteit: Thinglink
Stap binnen in de boeiende wereld van biodiversiteit! Deze interactieve plaat staat garant voor een leerzaam avontuur op jouw eigen tempo. Ontdek maar liefst acht uitdagende opdrachten.
Dit leermiddel is toegevoegd door studenten die …
Interactieve oefeningStudent (niet lerarenopleiding) -
Vragend voornaamwoord
Vul de zinnen aan met het juiste vragend voornaamwoord.
Interactieve oefeningAndere functie -
Minecraft: De ontwerper
Door het slepen van de codeerblokken navigeer je Alex of Steve door de gesimuleerde wereld van Minecraft. Als je succesvol bent, kun je aan het einde van dit Hour of Code zelfs wezens spawnen en ze laten doen wat je maar wil.
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
De avonturier: Minecraft
Als je het leuk vindt om te bouwen in Minecraft, ben je hier aan het juiste adres. Je gaat op avontuur in grotten om te zien wat er te vinden is. Je leert lussen gebruiken om alle basismaterialen in de nieuwe wereld te kunnen plaatsen.
Je maakt je …
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
De aquatische reis: Minecraft
Welkom, avonturier! Om de aquatische reis te voltooien, moet je een reeks puzzels oplossen met behulp van code. Wie weet wat je tegenkomt langs deze mysterieuze waterwegen?
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
De heldenreis: Minecraft
Om deze Hour of Code-uitdaging te voltooien, moet je code schrijven om de agent te programmeren. Ruim de obstakels op je pad op, zodat je de items kunt ophalen die je nodig hebt voor je reis.
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Disney Infinity Play Lab: Leer programmeren
Met Blockly laat je Hiro, Baymax, Rapunzel en de prinsessen van Frozen bewegen, verdwijnen, geluiden maken, punten scoren of zelfs ijs en glitters strooien. Je kan ook een eigen verhaal of spelletje maken in Disney Infinity Lab.
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
AI voor Oceanen: Kennismaking met artificiële intelligentie
Classificeer eerst objecten als "vis" of "geen vis" om AI te trainen en zo afval uit de oceaan te verwijderen. Daarna train je de basis dataset zodat die ook andere zeedieren herkent. Tenslotte pas je eigen labels toe op afbeeldingen van …
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Spelling oefenen - Talent 4
Je oefent de spelling van woorden uit thema 7, 8 en 9 van de methode Talent 4.
Volgende spellingsmoeilijkheden worden ingeoefend:
- werkwoorden vervoegen in de tegenwoordige tijd,
- zinnen aanvullen met een voltooid deelwoord,
- woorden met d of t, …
Interactieve oefening (5)Andere functie -
Inhoudsmaten omzetten
Je oefent het omzetten en rekenen met inhoudsmaten.
Interactieve oefeningAndere functie -
Braille: Webquest
Via deze webquest kom je meer te weten over het brailleschrift. Je bekijkt enkele filmpjes en je probeert een boodschap in braille te vertalen. Maak ook zelf een boodschap in brailleschrift. Ten slotte maak je een affiche over het brailleschrift.
Interactieve oefeningStudent (niet lerarenopleiding)