-
Je naam binair: Sleutelhanger rijgen
Een sleutelhanger maken met je naam in binaire code.
Beeld (3)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Bouncy bands
Een bouncy band is een elastische band die tussen de poten van de tafel hangt.
Leerlingen kunnen hier hun voeten op zetten om te wiebelen met hun benen, zonder dat het hen uit concentratie haalt.BeeldAnder -
Trapconstructies: Werktekeningen
Voor het project trapconstructies voerden leerlingen dit jaar een extern project uit.
Met dit project begin je met het opmeten en eindig je met een afgewerkt project.
Deze oefening wordt gedeeltelijk uitgevoerd op CNC-machines en met de bovenfrees. …
BeeldLeerkracht -
Stippen op je hand tegen pesten: Fotocollage
Zet vier stippen op je hand en toon op die manier dat je tegen pesten bent. De leerlingen leren over de betekenis van de 4 stippen.
De leerlingen organiseren een fotoshoot en maken een collage.
Beeld (15)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Getallen inoefenen met schuiflatjes
Op een speelse manier getallen tot 99 of 999 inoefenen door het verschuiven van de latjes.
Oefenen op lezen en noteren van getallen.
Beeld (14)Leerkracht -
Fruit- en waterdag: Affiche
Introduceer een gezonde dag en gebruik hiervoor zelfgemaakte affiches.
BeeldLeerkracht -
Zelf kerstkaarten maken
Een voorbeeld hoe je een kerstkaart maakt met papier, lint, glitterlijm en lipjes van blikjes.
Beeld (17)Leerkracht -
Daglijn met duploblokken
Kleef een plakbandje op een duploblok en schrijf er met een alcoholstift een dagactiviteit op.
Vorm met verschillende duploblokken een daglijn.
Beeld (9)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner, … -
Driefasig sinusoïdaal signaal: Vectoriële voorstelling
GIF-animatie van een vectoriële voorstelling van het ontstaan van een driefasig sinusoïdaal signaal.
Beeld (4)Leerkracht -
Drukknop: Animatie
Geanimeerd GIF-bestandje over de werking van een drukknop met NO- en NC-contact.
BeeldLeerkracht -
Zich voorstellen: Facebookprofiel
De leerlingen noteren info over zichzelf op een Facebookfiche:
- school en klas,
- geboorteplaats en -datum,
- woonplaats,
- hobby's,
- vrienden,
- ...
Beeld (34)Leerkracht -
Stel jezelf voor met de handmethode
Leerlingen maken eerst een afdruk van hun hand. Daarna schrijven ze bij elke vinger een antwoord op de bijhorende vraag:
- Waar ben ik goed in? (duim)
- Wat wil ik bereiken? Wat is mijn doel? (wijsvinger)
- Waar heb ik een hekel aan? …
Beeld (43)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner