-
Mobiliteit: Thinglink
Thinglink rond mobiliteit met volgende opdrachten:
- zoek de negen verschillen;
- zoek het correcte geluid bij de vervoersmiddelen;
- rangschik de fietsen op de correcte manier;
- memory over het verkeer;
- puzzel van een bus;
- vragen beantwoorden bij …
Interactieve oefeningLeerkracht -
Mobiliteit: Thinglink
Thinglink rond mobiliteit met volgende opdrachten:
- memory met vervoermiddelen;
- verschillen zoeken;
- liedjes over verkeer beluisteren.
Dit leermiddel is toegevoegd door studenten die deelnamen aan de Whizzkidswedstrijd voor hogeschoolstudenten …
Interactieve oefeningStudent (lerarenopleiding) -
Mobiliteit: Interactieve zoekplaat
Thinglink rond mobiliteit met de volgende opdrachten:
- memory met verkeersborden;
- bekijk het filmpje Autofun (Zeppe en Zikki) en beantwoord de vraag;
- combineer de bestuurder met het juiste vervoersmiddel;
- puzzel een verkeersagent en beantwoord …
Interactieve oefeningStudent (lerarenopleiding) -
Leer uit het verkeer: Interactieve zoekplaat
Thinglink rond verkeer met de volgende opdrachten:
- verbind het geluid aan het juiste vervoersmiddel;
- zoek de zeven verschillen;
- plaats de fietsonderdelen op de juiste plek op de fiets;
- matrix vormen (basisvorm verkeersborden) en kleur; …
Interactieve oefeningStudent (lerarenopleiding) -
Gynzy: Tijd om les te geven
Gynzy biedt Interactieve software aan, om het gebruik van je digibord te verbeteren. Je vindt er educatieve tools en spelletjes voor het digibord. Er is adaptieve verwerking voor je leerlingen waarop ze op hun eigen niveau kunnen oefenen.
App of software -
Boerderijdieren: Webquest
Je speelt de volgende spelletjes:
- een memory rond moederdieren en hun jongen;
- het zoeken van paren rond dieren en hun vachten;
- een puzzel met bijhorend verhaal over De Bremer stadsmuzikanten.
Dit leermiddel is toegevoegd door studenten die …
Interactieve oefeningAnder -
Zwemmen: Puzzel 12 stukken
Sleep de puzzelstukken naar de juiste plaats en maak de afbeelding van het zwemmertje terug volledig.
Interactieve oefening -
Voetbal: Puzzel 9 stukken
Sleep de puzzelstukken naar de juiste plaats en maak de afbeelding van de voetballers terug volledig.
Interactieve oefening -
De prinses die alles weten wou: Een digitaal wetenschapssprookje
Met dit digitale prentenboek werk je in de klas aan leesvaardigheid en aan wetenschappelijke vaardigheden. De vragen die voorkomen in het boek lenen zich voor dialooggesprekjes.
Er was eens een prinses… Zo begint dit meeslepende sprookje …
App of software (7)Leerkracht -
Dieren: Webquest
Deze webquest met spelletjes kan je gebruiken om te werken rond het thema dieren. Deze bestaat uit een memory, informatieve filmpjes, een puzzel en een combineeroefening.
Dit leermiddel is toegevoegd door studenten die deelnamen aan de …
Interactieve oefeningStudent (niet lerarenopleiding) -
Kleutereiland: Spelletjes voor de kleuterklas van Meester Dennis
Kleutereiland is een app van Meester Dennis. Kinderen van 3 tot 6 jaar kunnen met deze applicatie oefenen met het voorbereidend lezen, tellen, rekenen, cijferherkenning en nog veel meer.
Vragen, opdrachten en menu’s worden uitgesproken …
App of softwareSchool/onderwijs -
Pietenpuzzel (2): Sinterklaas
Maak de Pietenpuzzel door de puzzelstukken naar de juiste plaats te slepen.
Interactieve oefeningSchool/onderwijs