-
Wie is het: Lesidee voor een online NT2-les - Zo gezegd 2.1 mondeling
Dit is een demonstratie van een virtuele Wie is het? in BigBlueButton.
VideoLeerkracht -
Zelfevaluatie: Demonstratie - Zo gezegd 1.2 mondeling
Dit is een klassikale demonstratie in een online klas NT2, niveau 1.2 over hoe de cursisten het onderdeel Dit kan ik op het einde van elk hoofdstuk kunnen gebruiken als zelfevaluatie.
VideoLeerkracht -
Week van het Nederlands 2022: Performance met opdrachten
Tijdens de Week van het Nederlands reizen de twee ambassadeurs van de Nederlandse taal langs scholen in Vlaanderen en Nederland om de veelzijdigheid van het Nederlands onder de aandacht te brengen. De performance van 2022, die aansluit op …
Video -
Splitsen tot 6 - De Rekenlijn
In deze video zie je hoe een leerkracht aan de slag gaat met de methode De Rekenlijn, een rekenmethode voor kinderen met een vertraagde ontwikkeling.
In deze video wordt de splitsing van 6 aangebracht.
VideoLeerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Bewerkingen tot 100 zonder brug: Bewegend leren als huiswerk
Juf Angel legt uit hoe de leerlingen thuis aan de slag kunnen gaan met bewegend leren.
In deze video vertelt ze hoe je het oefenen van bewerkingen kan combineren met een leuke bewegingsoefening op een getekende rekenmachine.
VideoStudent (lerarenopleiding) -
Bewerkingen tot 100 met brug: Bewegend leren als huiswerk
Juf Angel legt uit hoe de leerlingen thuis aan de slag kunnen gaan met bewegend leren.
In deze video vertelt ze hoe je het oefenen van bewerkingen kan combineren met een bewegingsoefening, nl. potjes omver gooien.
VideoStudent (lerarenopleiding) -
Persoonlijke informatie: Vragen en antwoorden
Inoefenen van vragen naar persoonlijke gegevens en correct antwoorden. De video is een voorbeeld van een interview met het coronavirus.
Video (8)Leerkracht -
Zich voorstellen: Video
Video waarin een NT2-cursiste zichzelf voorstelt: Hoe heet je? Waar woon je? Hoe kom je naar school? Zeg ook wat je graag en niet graag doet.
Video (8)Leerkracht -
Optellen tot 100 met materialen
In de video zie je hoe een leerling twee sommen maakt met behulp van materialen afkomstig uit het Montessori-onderwijs (Montessori Stamp Game).
VideoLeerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Optellen tot 10 met UNO-kaarten en blokjes
De leerling trekt twee UNO-kaarten. De getallen op de kaarten visualiseert hij met gekleurde rekenblokjes (snap cubes).
Hij telt de blokjes samen en schrijft de som op.Video (7)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Zoek het missende getal in de getallenrij
Met genummerde wasknijpers vervolledigen de kinderen de getallenrijen.
Video (5)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Van digitale klok naar analoge klok
Gooi met de dobbelstenen. De dobbelstenen vormen een digitaal uur.
Zet dit uur op de analoge klok.Video (3)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner