-
Maak een smakelijk stilleven
Wat als je moest kiezen tussen kunst en pizza? Dat zou een nachtmerrie zijn! Maar wat als je kunst en pizza kon combineren? Deze DIY doet je dromen uitkomen en toont je hoe je lekkere pizzakunst maakt.
Video -
Niemand eet alleen: Inspiratiereportage
Amerikaans schoolproject; niemand eet alleen of We Dine Together.
In een Amerikaanse school werkten enkele leerlingen een project uit waarbij ze actief connectie leggen met nieuwe leerlingen tijdens de pauzes.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
dynamoPROJECT: Praktijkvoorbeeld
In dit filmpje worden drie praktijkvoorbeelden getoond met getuigenissen van leerkrachten, leerlingen en experts over de meerwaarde om via dynamoPROJECT met een kunstenaar aan de slag te gaan in de klas. De mogelijkheden zijn eindeloos: Schakel …
Video -
Splitsen tot 6 - De Rekenlijn
In deze video zie je hoe een leerkracht aan de slag gaat met de methode De Rekenlijn, een rekenmethode voor kinderen met een vertraagde ontwikkeling.
In deze video wordt de splitsing van 6 aangebracht.
VideoLeerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Bewerkingen tot 100 zonder brug: Bewegend leren als huiswerk
Juf Angel legt uit hoe de leerlingen thuis aan de slag kunnen gaan met bewegend leren.
In deze video vertelt ze hoe je het oefenen van bewerkingen kan combineren met een leuke bewegingsoefening op een getekende rekenmachine.
VideoStudent (lerarenopleiding) -
Bewerkingen tot 100 met brug: Bewegend leren als huiswerk
Juf Angel legt uit hoe de leerlingen thuis aan de slag kunnen gaan met bewegend leren.
In deze video vertelt ze hoe je het oefenen van bewerkingen kan combineren met een bewegingsoefening, nl. potjes omver gooien.
VideoStudent (lerarenopleiding) -
Optellen tot 100 met materialen
In de video zie je hoe een leerling twee sommen maakt met behulp van materialen afkomstig uit het Montessori-onderwijs (Montessori Stamp Game).
VideoLeerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Optellen tot 10 met UNO-kaarten en blokjes
De leerling trekt twee UNO-kaarten. De getallen op de kaarten visualiseert hij met gekleurde rekenblokjes (snap cubes).
Hij telt de blokjes samen en schrijft de som op.Video (7)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Zoek het missende getal in de getallenrij
Met genummerde wasknijpers vervolledigen de kinderen de getallenrijen.
Video (5)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Van digitale klok naar analoge klok
Gooi met de dobbelstenen. De dobbelstenen vormen een digitaal uur.
Zet dit uur op de analoge klok.Video (3)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Delen met hulpmiddelen
Materiaal om de eenvoudige delingen visueel voor te stellen.
Video (6)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Cijferend optellen met hulpmiddelen
Cijferen met brug met behulp van een doos en bekers.
Video (3)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner