-
Kubo: Puzzel codeerconcept
Maak kennis met de creatieve en speelse KUBO. Een educatieve hands-on en digitale codeeroplossing die alles biedt wat nodig is om het coderen en computationeel denken onder de knie te krijgen, speciaal ontworpen voor kinderen.
Leerlingen …
Fysiek materiaalNieuw -
09. Leren tellen en teloefeningen: ICT op het menu
Spelenderwijs komen de leerlingen in contact met cijfers en getallen. Zowel in de derde kleuterklas als in het eerste leerjaar worden teloefeningen georganiseerd. Eerst gaat men heel concreet tewerk, men neemt voorwerpen en men telt. De leerlingen …App of softwareSchool/onderwijs -
Europese Kindersite
Op deze Engelstalige portaalsite voor kinderen tot 6 jaar, kan je, eenmaal geregistreerd, op zoek gaan naar liedjes, spelletjes en verhalen...
WebsiteLeerkracht, Directie, … -
Dainamic: Educatieve software
Via deze site kan je educatieve software van Dainamic bestellen.
Je vindt er tal van programma's om leerstof in te oefenen:
- spelling oefenen;
- geesvaardigheid testen;
- getallenkennis tot 100;
- oefeningen op het honderdveld;
- oefenen met decimale …
Website -
L'identique: Identieke figuren
De bedoeling van dit spel is om in een reeks van vijf objecten die figuur te vinden die identiek is aan de gegeven figuur.
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Chateaux: Symmetrisch werken
Werken met symmetrie. De bedoeling van het spel is dat het kind het kasteel verder afwerkt, rekening houdend met de symmetrie. Een bepaalde lijn mag dus niet overschreden worden.
App of software (11)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Les boules symmetriques: Observatiespelletje
Observatiespelletje waarbij het kind in het onderste deel van de schaal de ontbrekende balletjes moet plaatsen, symmetrisch met het bovenste deel van de plaat.
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Intrus: Observatiespelletje
Observatiespelletje: zoek de vreemde eend in de bijt. In elk vierkant moet het kind aanduiden welk voorwerp verschilt van de andere.
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Tangram 1 en 2
Deze twee tangramprogramma's bieden verschillende puzzels aan: letters, cijfers en huizen reconstrueren of vogels, dieren en personages vormen.
Eerst dient er één figuur opgelost te worden om de code te verkrijgen die je toegang …
App of software (5)Leerkracht, Directie, … -
Ombres: Schaduwspel
Probeer de schaduw van het figuurtje terug te vinden. Door op de juiste schaduw te klikken, kan je door gaan naar de volgende opdracht.
App of software (7)Leerkracht, Directie, … -
Suites: Patroon aanvullen
Er worden vier prenten in een bepaalde volgorde aangeboden. De bedoeling is om het rijtje in de juiste volgorde verder te zetten. Daartoe klik je het vakje aan tot het juiste prentje verschijnt. De controle gebeurt door op de knop 'Valider' te …
App of softwareLeerkracht, Directie, … -
L'Unique: Visuele discriminatie
Aan de hand van een zestal voorwerpen kies je de juiste prent.
De voorwerpen moeten op de prent voorkomen in de gevraagde kleur en het juiste aantal. Door middel van eliminatie komen de kinderen tot de oplossing.
App of softwareLeerkracht, Directie, …