-
Veiligheid aan de machine: InnoVET-project
Het project Veiligheid aan de Machine werd gerealiseerd in het kader van de projectoproep van InnoVET voor het academische jaar 2022-2023.
Richtpunt Campus Hamme heeft dit innovatieve project geïnitieerd en richt zich op het verbeteren van …
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht, Ander -
Probeer gratis onze STEM en educatieve robotica kits uit
Je krijgt, als leerkracht, gedurende twee weken een gratis proefperiode voor onze STEM en educatieve robotica kits.
Ga naar onze website voor meer informatie.
Fysiek materiaal -
Programmeren met kinderen
Op deze Wakeletpagina vind je een verzameling aan activiteiten, toepassingen, informatie en opleidingen rond programmeren en computationeel denken met kinderen.
Website -
VR App Kolomboor: Demovideo
Demovideo voor de gerealiseerde VR App Kolomboor. Deze kadert in het InnoVETproject van 20-21. De video is niet bedoeld als bruikbare educatieve film, maar toont de werking eens je in de app bent met de VR bril op je hoofd. Vandaar het …
VideoLeerkracht -
Quick, Draw!: Herkent AI jouw tekening?
Kan een neuraal netwerk jouw tekeningen herkennen? Help het leren door jouw tekeningen toe te voegen aan 's werelds grootste dataset met doodles of droedels.
Quick, Draw! is een online door Google ontwikkeld spelletje dat spelers uitdaagt om een …
App of software (4)Leerkracht -
Educatieve robotica en programmeren: Workshops
Nooby.tech biedt STEM, educatieve robotica en programmeerworkshops aan voor kinderen van de kleuterschool tot de middelbare school. We brengen alles mee wat nodig is en zorgen voor leuke en spannende lessen. Het programma wordt aangepast aan …
Nascholing of activiteit -
Nomofobietest: Verslaafd aan je smartphone? - Explobots
Aan de hand van dit werkblaadje kunnen de leerlingen een nomofobietest afleggen om zo te ontdekken of ze verslaafd zijn aan hun smartphone of niet.
Downloadbaar lesmateriaal (9) -
Augmented Reality: COSMO onderzoek
Hier wordt Spatial AR uit het COSMO-onderzoek kort voorgesteld om een eerste indruk te geven van wat dit inhoudt en hoe wij het inzetten.
VideoLeerkracht -
Spatial Augmented Reality
In De Hoge Kouter Kortrijk, buitengewoon onderwijs, wordt Spatial Augmented Reality ingezet om leerlingen te ondersteunen bij assemblagetaken. De school participeert aan het COSMO-onderzoek waarbij de technologie verder op punt wordt gezet. Hoewel …
VideoLeerkracht -
Ecotellers: Reken uit hoeveel je kan besparen
Duid aan hoeveel keer per week je een douche neemt, hoeveel schermtijd je hebt en hoe je op reis gaat. De ecoteller berekent je verbruik van water, elektriciteit en de bijhorende kosten en CO₂-uitstoot.
Interactieve oefening (3) -
Nettiquette - Explobots
Nettiquette is een samenvoeging van de woorden netwerk en etiquette. Het zijn normen met betrekking tot het gedrag op het internet en alles wat daarbij hoort zoals het gebruik van smartphone, e-mail, sociale media...
In dit document worden 31 van …
Downloadbaar lesmateriaal (47) -
Dwengo: Aan de slag met lesmateriaal over AI en STEM
Ga jij al aan de slag met informaticawetenschappen en techniek in de klas? Dwengo vzw geeft jou de nodige ondersteuning. De lespakketten zijn gebruiksvriendelijk, maatschappelijk relevant, wetenschappelijk onderbouwd, en inclusief.
Dwengo vzw …
Website (7)