Jouw aangepast aanbod voor muziek (dko)
Via KlasCement krijg je (aangepaste) inhoud en inspiratie voor jouw lessen in het deeltijds kunstonderwijs, want verschillende van je collega's én organisaties bewijzen dat leren vanop afstand ook mogelijk is voor muziek. Hier en daar kom je pareltjes tegen van buiten het deeltijds kunstonderwijs. Deze kan je mits een kleine aanpassing gebruiken in jouw lessen.
Leerlingen zelfstandig aan het werk
Naast heel wat interessante online programma's om je leerlingen zelfstandig mee te laten werken, vind je een waaier aan instructiefilmpjes en lesideeën. Zo leert meester Kevin zijn jonge volgers eigen composities ontwerpen of keukenmaterialen gebruiken om te musiceren. Wil je je leerlingen speels in aanraking laten komen met échte muzikanten? Wijd je leerling dan in bij de wereld van hetpaleis of dompel ze onder in de audiofragmenten die je vindt op Het Archief voor Onderwijs. Momenteel is er ook grote vraag naar leermiddelen die leerkrachten ondersteunen bij het groepsmusiceren. Ook daarop vind je hier al een antwoord en de komende weken zal dit aanbod nog sterk uitgebreid worden. Zo laten we een aantal docenten groepsmusiceren aan het woord en reiken we jullie platformen aan die het best aansluiten bij de noden van de groepslessen.
-
Klap mee met verschillende ritmes: Oefening
Deze video kan je gebruiken om je leerlingen te laten meeklappen (tweestemmig) met verschillende ritmes uit MCV 2.2.
VideoLeerkracht -
Jamboard: Gebruik tijdens het afstandsleren binnen het dko
In deze instructievideo legt Sara uit hoe zij Jamboard gebruikt binnen haar lessen muziek en hoe ze in realtime met haar leerlingen daarin samenwerkt.
Hoe voeg je een notenbalk of een ritmelijn in? En hoe zorg je ervoor dat je dan ook nog eens noten …
Video (6)Leerkracht, ICT-coördinator, …